Monday, July 18, 2011

Makan di Satay Station, Kampung Pandan

At this moment perut aku masih kenyang. Why? Malam tadi, aku sefamily pergi mencuba satay-satay yang gemuk dan sedap di salah satu cawangan Satay Station di Kampung Pandan. Salah satu cawangan di Mont' Kiara telah pun aku cuba. But this is different.
Sampai jam 9.00 malam. A bit late for dinner but worth waiting for.
Kedudukannya yang sedikit terpencil, tetapi tidaklah sukar untuk mencarinya. Just keep left on the main road,ada signage yang mudah dilihat di celah-celah rumah teres setingkat di area Kampung Pandan. Ada seorang pakcik di tepi kedai yang uruskan parking, akan lead the way. Alamat dan map disediakan dibawah nanti.

First impression bila masuk, rasa suasana kampung yang relaxing. Servis bagus, membuatkan aku akan singgah lagi. Meja banyak so jangan bimbang kalau full house. Lainlah kalau sekali datang 200 orang serentak. Recommended untuk mereka-mereka yang nak buat gathering. Bagi yang nak makan bersila panggung (betul ke?), boleh makan dalam rumah bercirikan rumah kampung lama.


Penyediaan satay.
Aku satu family, try 20 cucuk satay ayam, 15 cucuk satay lembu, secucuk satay hati dan drinks yang biasa. Ada juga makanan lain seperti mee rebus tapi untuk malam ni khas untuk makan satay saja. Menu lain cuba lain kalilah.

Our dinner for tonight.
Zoom in. Satay ni kategori satay gemuk ke kurus? You decide.
Aku makan 15 cucuk satay ayam dan lembu saja dah kenyang. First try satay hati, tidak mengecewakan. Kuahnya juga sedap dan tak cair. Nak order lagi, aku dah kenyang. Adam dan Sarah pula makannya tak seberapa, pasal seronok main keliling kedai dan tangga rumah lama macam main dekat kampung masa hari raya.

Selama sejam habiskan masa disitu. Orang pun dah tak ramai. Aku balik dengan senang hati. Got big day ahead tomorrow. Jumpa nanti!

Harga:
Satay Ayam-RM 1.00 secucuk
Satay Lembu-RM 1.00 secucuk
Satay Hati- RM1.50 secucuk
Nasi Impit, bawang, timun- RM2.00 perset
Mee Rebus-RM6.00 semangkuk

Alamat:
Satay Station Kg. Pandan
No. 55 Jalan A, Kg Pandan,
55100 Selangor Darul Ehsan.
Operation Hours : 4pm to 12am
03 92846607/019 3836607

Map: http://www.wikimapia.org/#lat=3.1462849&lon=101.75565&z=18&l=0&m=b

No comments:

Post a Comment