Sunday, August 28, 2011

Belian hebat sepanjang bulan Ramadan

Maaf lambat masuk entri, so many things to do. But sepanjang bulan puasa, aku dapat pelbagai barangan yang dikira murah. Kira rezeki bulan ramadan-Alhamdulliah!
"Hauls" bulan Ramadan- Nice!
Barangan pertama ialah buku A doctor in the House by Tun Dr Mahathir Mohamad. Dah lama aku nak beli buku ni, tapi disebabkan mahal dan mengharapkan ianyanya dikeluarkan dalam bentuk soft cover (kulit hard cover berat, nak pikul berat!). Harga masa launch pun boleh tahan-RM99.00.
Aku dapat RM69.00 di Tesco Selayang. Sibuk cari benda lain, dapat buku ni, Bonus! Worth buying untuk mereka yang nak tahu akan suka duka mantan Perdana Menteri kita, Tun Dr. Mahathir Mohamad. Got nice pictures too. Baru baca sikit.

Kedua, Transformers Unicron-Robot besar berwarna oren bertukar menjadi "planet eater". Kalau nak tahu, watak Unicron ni keluar masa Transformers the movie tahun 1996, kalau tak silap. I miss out this fella because out of bullet (kurang duitla....) But now, ada rezeki sikit aku buy now di Ebay Malaysia. Nanti aku buat review about this fella. Stay tune.

Ketiga,"Chatter teeth". Beli di Toys r us, One Utama yang baru dibuka last week. Aku dah lama cari benda ni, Adam yang jumpa dan siap main-main lagi. Suka tengok gigi chatterrrrrr.....rrrrrrr.. Cheap one! Harga RM7.95.

Patung Smurfs, Papa Smurf for baby Sarah. But she pronouns it "murff". Beli dekat one of the kiosk di One Utama. Harga RM39.00, dapat dengan harga RM30.00.

Yang terakhir, last 2 days ago masa berbuka puasa di Kluang Station. Aku jumpa Maria Tengku Sabri, ex-host Jalan-Jalan Cari Makan (JJCM) TV3. Rupa-rupanya kebetulan ada launch buku beliau. Price? RM 5.00 siap dengan signature beliau- best! Dia memang baik, dah macam best friend yang lama tak jumpa...huhuh!
Siap dengan sign cik Maria Tengku Sabri. Aku yang minta dia sign for wifey!
Anyway, this is some things that i got sempena bulan Ramadhan. Ada lagi, tapi rasanya ini antara yang terbaik untuk dikongsikan dengan readers. Go hunt it down.

No comments:

Post a Comment